Milli Savunma Üniversitesi (MSÜ) Rektörlüğüne bağlı akademik birimlere aşağıda belirtilen kadrolarda 6756 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması ve Milli Savunma Üniversitesi Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesi Hakkında Kanun, 4566 sayılı Harp Okulları Kanunu, 4752 sayılı Astsubay Meslek Yüksek Okulları Kanunu, MSÜ Akademik Personelin Seçimi, Atanması, Görevleri ve Görevde Yükseltilmesi Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre sivil kaynaktan profesör, doçent, doktor öğretim üyesi, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi alımı yapılacaktır.
Başvurular profesör ve doçent kadrosuna müracaat eden adaylar tarafından MSÜ Rektörlüğüne (Yenilevent/İstanbul), doktor öğretim üyesi, öğretim görevlisi ile araştırma görevlisi kadrolarına başvuracak adaylar tarafından ise ilgili dekanlık/müdürlüğe, 10 – 24 Nisan 2025 tarihleri arasında aşağıda kapsamı belirtilen başvuru dosyası ile birlikte şahsen yapılacaktır. Posta ile yapılan başvurular işleme alınmayacaktır. İstenilen belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin müracaatı geçersiz sayılacak ve atamaları yapılmayacaktır. Bu adayların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilecek ve hiçbir hak talep edemeyeceklerdir. Her aday sadece bir kadroya başvuru yapabilecektir.
İlanda yer almayan hususlarla ilgili olarak, www.msu.edu.tr adresinde yer alan “MSÜ Akademik Personelin Seçimi, Atanması, Görevleri ve Görevde Yükseltilmesi Yönetmeliği” ile “MSÜ Öğretim Üyelerinin Seçimi, Atanması ve Görevde Yükseltilmesi Esasları”ndaki şartlar geçerli olacaktır.
Kadroya seçilen adayların atama işlemleri, haklarında yapılacak güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının olumlu sonuçlanması halinde yapılacaktır.
Personel temini ile ilgili tüm duyurular MSÜ internet sayfasından yapılacaktır. MSÜ internet sitesinden yapılan duyurular tebligat niteliği taşımakta olup adayların adreslerine ayrıca tebligat yapılmayacaktır. Başvuruda kullanılan dosyalar iade edilmeyecektir.
1. Başvuru Şartları
a. |
Fakültelerin lisans dereceli bölümlerinden mezun olmak. |
b. |
MSÜ Akademik Personelin Seçimi, Atanması, Görevleri ve Görevde Yükseltilmesi Yönetmeliği’nde belirtilen genel ve özel şartları taşımak. |
c. |
Doktor öğretim üyeliğine başvuru için en az 55 yabancı dil puanına sahip olmak. |
ç. |
Öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak başvurular için yabancı dil sınav sonucu en az 50, ALES sonucu en az 70 olmak (öğretim görevlisi kadrosuna başvuran ve doktorasını tamamlamış olan adaylar için ALES şartı aranmaz. Doktorasını tamamlamış adayların jüri değerlendirmesinde; adayın son beş yıla ait sınav belgesi bulunmaması halinde ALES puanı 70 olarak kabul edilir), |
d. |
Araştırma görevlisi kadrolarına başvuracak adaylar için 01 Ocak 1991 ve sonrası doğumlu olmak, |
e. |
Yabancı ülkelerden alınan lisans ve yüksek lisans diplomaları için YÖK tarafından, doktora diplomaları için Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) tarafından verilecek denklik onaylarını almış olmak, |
f. |
Başvurulan kadronun ilanda belirtilen şartlarını karşılıyor olmak, |
g. |
Yedek subay, erbaş/er hariç olmak üzere asker kişi olmamak, |
ğ. |
Doçent ünvanına sahip adaylar sadece profesör ve doçent kadrosuna başvuru yapabilecektir. |
h. |
MSÜ Öğretim Üyelerinin Seçimi, Atanması ve Görevde Yükseltilmesi Esaslarında her bir kadro için ilgili bilim dallarında belirtilen asgari şartları ve puanı karşılama şartları aranır. |
2. Öğretim Üyesi Kadrolarına Başvuracak Adayların Hazırlaması Gereken Başvuru Dosyası Kapsamı
a. |
Adayın başvuru dilekçesi (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
b. |
Özgeçmiş (YÖKSİS’ten fotoğraflı alınacak veya MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
c. |
Lisans/lisansüstü öğrenim diploma suretleri (noter onaylı suret ya da e-devlet sistemi üzerinden yükseköğretim mezuniyet belgesi geçerlidir), |
ç. |
Yabancı Dil Belgesi (YÖK tarafından düzenlenen merkezi yabancı dil sınavından veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilmiş uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden alınmış olmalıdır), |
d. |
Adli sicil belgesi (e-devlet sisteminden alınacaktır), |
e. |
Vukuatlı nüfus kayıt örneği (e-devlet sisteminden “Nüfus Aile” alınacaktır), |
f. |
İki adet vesikalık fotoğraf (Son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır), |
g. |
Nüfus cüzdanı/Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı fotokopisi, |
ğ. |
1 (bir) adet ıslak imzalı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Esas Bilgi Çizelgesi (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
h. |
Bilimsel yayınların listesi ve suretleri (Adayların yayınlarını Akademik Değerlendirme Çizelgesine göre sıralayarak basılı suretlerin sağ üst köşesine değerlendirme çizelgesindeki madde/fıkra/bent numaralarını yazması gerekmektedir), |
ı. |
Başvuru genel değerlendirme çizelgesi (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
i. |
MSÜ Öğretim Üyelerinin Seçimi, Atanması ve Görevde Yükseltilmesi Esasları temel alınarak hazırlanan “Akademik Değerlendirme Çizelgesi”, |
j. |
DOI numarası alınmamış ancak ilgili makam tarafından yayımına karar verilen bilimsel çalışmalar için “Yayımlanması Kabul Edildi” yazısı, |
k. |
Profesör ve Doçent kadrosuna başvuruda bulunan adaylar için doçentlik belgesi (noter onaylı veya e-devlet sisteminden alınacaktır), |
l. |
Kadro için aranan hizmet belgesi, sertifika vb. dokümanlar. |
Öğretim üyesi kadrolarına yapılacak başvurularda 1 adet fiziki dosya ile doktor öğretim üyesi ve doçent kadrosu için 4, profesör kadrosu için 6 adet USB belleğe yüklenmiş pdf formatında dijital dosya hazırlanacaktır. Fiziki dosyanın hazırlanmasında kullanılacak klasör mavi sert kapaklı, sırtlığında başvuran adayın ünvanı, adı soyadı ve başvurduğu kadro belirtilecektir. Klasör içeriği bölümlendirilmiş olacaktır. Dosya kapsamında yer verilen d, e, f, g, ğ fıkralarındaki belgeler dijital dosyalara konulmayacak sadece fiziksel dosyada yer alacaktır.
-
3. Öğretim Görevlisi ve Araştırma Görevlisi Kadrolarına Başvuracak Adayların Hazırlaması Gereken Başvuru Dosyası Kapsamı
a. |
Aday Bilgi Formu (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
b. |
Adayın başvuru dilekçesi (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
c. |
Özgeçmiş (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
ç. |
Lisans/lisansüstü öğrenim diploma suretleri (noter onaylı suret ya da e-devlet sistemi üzerinden yükseköğretim mezuniyet belgesi geçerlidir), |
d. |
Yabancı Dil Belgesi (YÖK tarafından düzenlenen merkezi yabancı dil sınavından veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilmiş uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden alınmış olmalıdır), |
e. |
Son 5 (beş) yıla ait ALES belgesi, |
f. |
Not Dökümü (Islak imzalı suret ya da doğrulama kodu bulunan belge kabul edilecektir. Not dökümü beyan edilmediği takdirde e-devlet sistemi üzerinden alınan yükseköğretim mezuniyet belgesinde yer alan mezuniyet notu ile başvuru yapılabilir), |
g. |
Adli sicil belgesi (e-devlet sisteminden alınacaktır), |
ğ. |
Vukuatlı nüfus kayıt örneği (e-devlet sisteminden “Nüfus Aile” alınacaktır), |
h. |
İki adet vesikalık fotoğraf (Son altı ay içinde çekilmiş olmalıdır), |
ı. |
Nüfus cüzdanı/Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı fotokopisi, |
i. |
1 (bir) adet ıslak imzalı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Esas Bilgi Çizelgesi (MSÜ internet sayfasındaki örneğe göre hazırlanacaktır), |
j. |
Varsa bilimsel yayınların listesi ve suretleri, |
k. |
Erkek adaylar için askerlik durum belgesi (e-devlet sisteminden alınacaktır), |
l. |
Kadro için aranan hizmet belgesi, sertifika vb. dokümanlar. |
Başvuru dosyasının hazırlanmasında plastik mavi renkli telli dosya kullanılacaktır. Başvuru dosyası bölümlendirilmiş olarak hazırlanacak ve dosya kapağında başvuran adayın ünvanı, adı soyadı ve başvurduğu kadro belirtilecektir.
Yabancı Diller Yüksek Okulu Kurslar Müdürlüğü ve MSÜ Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) Müdürlüğü kadrolarına başvuru yapacak adayların dosyalarını Kuleli Yerleşkesi’ne teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi içinde yapılmayan ya da eksik belgeli yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
-
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VE ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KADROLARI İÇİN FAALİYET TAKVİMİ |
1 |
Ön değerlendirme sonuçlarının ilan tarihleri |
14 – 16 Mayıs 2025 |
2 |
Giriş sınavı tarihleri |
20 – 30 Mayıs 2025 |
3 |
Asil ve yedek adayların açıklanma tarihleri |
10 – 13 Haziran 2025 |
1_ Aday Bilgi Formu için tıklayınız.
2_Akademik kadro ilan çizelgesi için tıklayınız.
3_MSÜ Öğretim Üyelerinin Seçimi, Atanması ve Görevde Yükseltilmesi Esasları için tıklayınız.
4_Özgeçmiş Formu için tıklayınız.
5_Akademik Değerlendirme Çizelgesi Örneği için tıklayınız.
6_Uluslararası Alan İndeksi için tıklayınız.
7_Öğretim Üyesi dilekçe örneği için tıklayınız.
8_Öğretim Görevlisi ve Araştırma Görevlisi dilekçe örneği için tıklayınız.
9_Başvuru Genel Değerlendirme Formu için tıklayınız.
10_Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırmasına Esas Bilgi Çizelgesi için tıklayınız.
ÖNEMLİ HUSUSLAR
1. Öğretim üyesi kadrolarına başvuru amacıyla hazırlanacak dosya kapsamında yer alan “Aday bilgi formu, başvuru dilekçesi, adli sicil belgesi, vukuatlı nüfus kayıt örneği, 2 adet vesikalık fotoğraf, nüfus cüzdanı/Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesi fotokopisi ile 1 adet ıslak imzalı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Esas Bilgi Çizelgesi” sadece fiziki dosyada yer alacaktır.
2. Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Esas Bilgi Çizelgesi ve aday bilgi formuna fotoğraf yapıştırılmayacak, fotoğraf dijital ortamda yüklenerek renkli çıktı alınarak, ıslak imzalı olacak şekilde 1 suret hazırlanacaktır.
3. Söz konusu alım faaliyeti kapsamında irtibat numaraları ve iletişim adresleri aşağıda yer almaktadır. Adayların bilgi almak istediklerinde kadronun bulunduğu dekanlık/müdürlük ile irtibata geçmeleri ve başvurularını ilgili dekanlık/müdürlüğe şahsen yapmaları gerekmektedir.